تشخیص و تفاوت چرم گاوی و چرم بزی
دانستنیها

تفاوت چرم گاوی و چرم بزی

اگر قصد خرید یک محصول چرم طبیعی دارید آیا میتوانید تشخیص دهید که محصول چرمی که خرید می کنید از چرم گاوی در ساخت آن استفاده شده است یا چرم بز؟

دسته بندی انواع چرم طبیعی

در دسته بندی انواع چرم طبیعی چرم ها در سه دسته چرم سبک ، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین قرار میگیرند که این دسته بندی بر اساس جثه حیوان انجام می شود (چرم بز ، چرم سبک ) (چرم گوسفند ، چرم نیمه سنگین ) (چرم گاو ، چرم سنگین )چرم گاوی در دسته ی چرم های سنگین قرار دارد .

دسته بندی انواع چرم طبیعی از لحاظ قیمت :

قیمت چرم گاوی گران تر است یا چرم بزی ؟

در حالت کلی جدا از نوع دباغی و فینیشینگ چرم ، چرم گاو از چرم بز گران تر است .
قیمت هر پا (فوت) چرم گاوی دباغی شده خام (رنگ نشده) به طور میانگین حداقل از 18.000 تومان به فروش می رسد و قیمت هر پا (فوت) چرم بزی دباغی شده خام (رنگ نشده) به طور میانگین حداقل از 8.000 تومان به فروش می رسد .

تفاوت چرم گاوی و چرم بزی از لحاظ ضخامت ، درشتی و نرمی

اگر قصد تشخیص جنس کیف چرم ، دستکش چرم ، کفش چرم ، کمربند چرم و … را دارید باید بدانید که :
چرم بزی بسته به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف ، چرم مخصوص ساخت دستکش و … ) چه نازک و چه ضخیم باشد ، در هر حال نسبتا نرم و لطیف است ، چرم بز انعطاف پذیری و نرمی و یکی از راه های تشخیص چرم بزی نرمی و لطافت خاص محصول است و مشخصه دوم آن وجود بر آمدگی ها و برجستگی های ریز روی سطح چرم است . از چرم بزی بدلیل نرمی و لطافت و انعطاف پذیری بالا ، بیشتر جهت ساخت محصولات چرم زنانه از قبیل کیف مجلسی چرم زنانه ، کیف لوازم آرایش چرم ، دستکش چرم ، پالتو چرم ، کت چرم ، کیف پول چرم زنانه و … استفاده می شود .

چرم گاوی بسته به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف اداری چرم ، چرم مخصوص ساخت کیف پول چرم و … ) چه نازک و چه ضخیم باشد به طور ویژه و خاص پردازش می شود و بسته به نوع محصولی که قرار است از چرم گاوی از ساخت آن استفاده شود می تواند هم نرم و منعطف باشد و هم خشک و ضخیم باشد ولی در حالت کلی چرم

Cow-leather-goat-leather

Cow-leather-goat-leather

نسبت به چرم بزی خشک تر و سخت تر است. به همین دلیل از چرم گاوی بدلیل ایستایی و مقاوت بالاتر بیشتر جهت ساخت محصولاتی چون انواع کیف اداری چرم ، کیف لپ تاپ چرم ، کیف پول چرم مردانه و زنانه ، کمربند چرم ، کیف دوشی چرم ، کیف پاسپورتی چرم ، جاکارتی چرمی ، جاکلیدی چرم و … استفاده می شود .
به راحتی می توان با لمس محصول چرمی تشخیص دهید که از چرم گاوی ساخته شده است یا چرم بزی .

تشخیص چرم طبیعی گاوی و بزی بر اساس اندازه جلد چرم

هر جلد چرم بزی با توجه به جثه ی حیوان حداقل از ۶ پا تا ۱۲ پا می باشد .
هر جلد چرم گاوی حداقل از ۱۸ پا (کوچک پا) تا ۵۰ پا (بزرگ پا) می باشد.
البته این نکته را نیز بدانید که چرم های بزرگ پا بدلیل دور ریز و پرتی کمتر در هنگام ساخت محصول نسبت به چرم های کوچک پا مقرون به صرفه تر هستند به همین خاطر معمولا چرم های بزرگ پا گران تر به فروش میرسند .

هر چند امروزه با توجه به وجود طرح های گوناگون و بر اساس سلیقه ی دوست داران محصولات چرم طبیعی از انواع فینیشینگ چرم جهت ساخت محصولات با ظاهر های متفاوت ، میتوان چرم ها را با طرح هایی چون چرم های چاپ ساده ، چرم گاوی فلوتر ، چرم گاوی شرانک ، چرم گاوی اشبالت ، چرم گاوی الگانت ، چرم گاوی میلینگ ، چرم چاپ سوسماری، چاپ پوست ماری، چاپ کروکودیلی، چاپ سنگفرشی، چاپ دایموند و … تولید کرد .

دو محصول پائین یک مدل از کیف پول چرم طبیعی زنانه هستند که یکی با چرم طبیعی گاوی و دیگری با چرم طبیعی بزی ساخته شده است و به جز جنس چرم هیچ تفاوت دیگری با هم ندارند ولی به جهت گران تر بودن قیمت چرم گاوی نسبت به چرم بزی از لحاظ قیمتی اختلاف قابل توجهی دارند . 

کیف پول چرم زنانه دو لبه WT217

425.000تومان
فلوتر مشکی
عسلی
قرمز
قهوه ای تیره

کیف پول چرم بزی زنانه دو لبه WT217b

45.000تومان
قرمز

گروه تولیدی کیف چرم فاخر با هدف حذف واسطه ها کلیه محصولات خود را مستقیم در کارخانه تولیدی کیف چرم فاخر تولید و مستقیما به دست خریدار می رساند ، پس با حذف واسطه ها و دلال ها خریدی با کیفیت و با بهترین قیمت را تجربه خواهید کرد . جهت ورود به صفحه فروشگاه محصولات چرم فاخر کلیک کنید .

مقاله مرتبط

۲ نظر درباره ی “تفاوت چرم گاوی و چرم بزی

  1. abbasmanochre گفت:

    سلام وقت بخیر
    امروز سفارشم بسیار شیک به دستم رسید برای اولین تجربه خرید از فروشگاه شما عالی بود ⭐⭐⭐⭐
    ممنون ازشما???

    1. فاطمه گفت:

      سلام.وقت بخیر ،قیمت چر م خام گاوی پایی چند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *